باغ عدن

پیام های کوتاه

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

فاطمه (س) چگونه فاطمه شد؟

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱ ب.ظ
فاطمه (س) چگونه فاطمه شد؟ آیا صرف ازدواج کردن او را همسری شایسته کرد یا ازدواج صحیحش؛ اینکه با هم کفو خود هم پیمان شد، او را به صورت همسری سزاوار درآورد؟ آیا هم پیمان شدن ایشان با فردی چون یزید و فقط تحمل کردن می توانست اسوه ای نمونه از وی بسازد؟ آیا ازدواج او با شخصی همانند یزید منجر به تولد ائمه اطهار می شد؟ ابدا! پس خودمان را با رویاپردازی فریب ندهیم. اعمال حیوانی ای که حتی از مرغها و خروسها هم سر می زند انجام ندهیم و در خیال، خود را فاطمه ببینیم. فاطمه (س) یک مجاهد بود؛ مجاهد با نفس.
  • ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۵۱
  • بنده خدا

هر گفتار به ظاهر حکیمانه ای حکیمانه نیست!

شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۲۰ ب.ظ
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: " برخی شعرها حکمتند و برخی بیانها افسون. " توضیح آنکه بیشتر افراد شعر را افسون می دانند، حال آنکه بسیاری اشعار بزرگان شعر و ادب و عرفان، از جمله مولانا، سعدی و ...، مملو از حکمتهایی هستند که حتی والدین ما؛ چه در عمل و چه در گفتار صرف، توان آموختن آنها را به فرزندانشان ندارند. در مقابل، چه فراوان گفتارهایی که شعر نیستند و در قالب گفتارهای نغز و حکیمانه بیان می شوند، حال آنکه افسونی بیش نیستند. پس اگر از نعمت داشتن پدر و مادری حقیقتا دلسوز بی بهره ایم، خود پدر و مادر دلسوز خود باشیم.
  • ۱۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۲۰
  • بنده خدا

زود مردن یا پلید مردن؛ مسئله این است!

جمعه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳ ب.ظ
خداوند در قرآن می فرماید: " مرگ که از آن می گریزید روزی، شما را ملاقات خواهد کرد. " پس چه ارزشی دارد برای چند صباح بیشتر زیستن مادی، به هر شئ پلیدی که در اطراف می بینیم چنگ بیندازیم؟
  • ۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۳۳
  • بنده خدا

تنها خدا را بخوانید!

چهارشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۳۴ ب.ظ
اگر مایلید از شرک خود آگاه شوید، ببینید به چه میزان، از این آیات پیروی می کنید: تنها خدا را بخوانید و دین را برای او خالص کنید؛ هر چند کافران ناخشنود باشند. اوست که درجات را بالا می برد. او صاحب عرش است. روح را به هر یک از بندگانش که بخواهد القا می کند تا مردم را از روز قیامت بیم دهد. ( سوره غافر-آیات 14 و 15 )
  • ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۳۴
  • بنده خدا