باغ عدن

پیام های کوتاه

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

شاهنامه را پایان خوش است آقای ...!

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۰۱ ب.ظ
مانده ام نماینده ای را که از حفاظت و مراقبت از اموال خویشان خویش، عاجز بوده و چه بسا تبانی ای در کار، باشد چگونه یارای صیانت از حقوق و اموال همشهریانش، است؟!
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۰۱
  • بنده خدا

ستاد انتخاباتی خارج از مترو

چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳ ق.ظ
جالب است دلائلی برای رای ندادن به ' روحانی ' ارائه می شود که همه نتیجه مجاهدتهای بی امان دولت سابق بوده اند. اقتصاد مملکت را با سیاستهای نادرست، به نابودی کشانده و توقع می رود دستاوردهای گرانبهای 8 سال حماقت و سنگ در چاه، انداختن با 4 سال تعقل، زدوده شود. همواره، ساختن سخت تر بوده تا ویران کردن. با همین حسابهای دو دو تا چهار تا، چندین دولت ' روحانی ' باید تا جبرانی باشد برای افسارگسیختگیهای مشکلداران.
دلیلی که به ' روحانی ' رای می دهم: احترام به آزادی و کرامت انسانی 96 درصدی که برخی به نام خود، سند زده اند.
  • ۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۰:۲۳
  • بنده خدا

همجنسبازی در ایران، قانونی شد!

سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵ ب.ظ

امروز عصر، سوار بر مترو، به سمت مقصد مورد نظر، در حرکت بودم. در واقع، من مسافر همیشگی مترو بوده و بارها از جانب ماموران پلیس مترو، مورد پرسش قرار گرفته ام که: ' من خیلی می بینمت این جا. این جا چه کار می کنی؟ دستفروش هستی؟ ' پروردگارا! میان این همه توهم، صبری شایسته عطا فرما!

همینطور که مثل همیشه، مشغول گوش سپردن به مکالمات اطرافیان، بودم، متوجه شدم خانمی صاحب حجاب برتر با آغاز گفتگو با خانمی که کنارش نشسته بود - در حالیکه تلاش می کرد طوری صحبت کند که نه تنها نفر بغلی، بلکه کل واگن صدایش را بشنوند - تبلیغات انتخاباتی خود را ضد رقیب، شروع نمود. سیاست با آدمها، چه ها که نمی کند که برای کنار زدن رقیب، به چنین شایعه سازیها و اقداماتی، متوسل می شوند!

چنانچه در ایران اسلامی، ماده قانونی ای مصوب به چشمان شریفتان، برخورد کرده که روابط میان همجنسبازان را مجاز شمرده و علماء نیز، در قبالش، سکوت پیشه کرده اند، ما را هم، بی خبر نگذارید لطفا!

  • ۲۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۰۵
  • بنده خدا

زمانی که دلقکی با انجام حرکات مسخره، قصد خنداندن دیگران را دارد، با ایجاد تغییراتی در چهره، صورت واقعیش را پنهان داشته و با سیمای یک دلقک، ظاهر می شود و نه یک انسان عادی. به این ترتیب، حرکات مسخره ای که انجام می دهد، نه تنها موجب آزار اطرافیان، نشده، بلکه به دلیل ذهن از پیش آماده شان -  در صورتی که دارای شخصیتی جدی نباشند - برایشان، شادی و عقده گشائی به همراه خواهد داشت.

آزارهای زبانی یا همراه با ایما و اشاره ای که توسط اشخاص، در مکانهای عمومی، انجام می شوند نه تنها از نظر شرعی، مجازات الهی را در پی داشته، بلکه از نظر حقوقی نیز، قابل پیگیری می باشند، چرا که مخل نظم اجتماعند. بنابراین، بهتر است جهت جلوگیری از عواقب بعدی - چه عواقب الهی و چه مورد پیگرد قانونی قرار گرفتن - اشخاص قبل از اقدام به تمسخر، دست انداختن و عقده گشائی شخصی، با پوشیدن ماسک ویژه این شغل شریف، ذهن اطرافیان را آماده سازند. در غیر این صورت، مسئولیت عواقب ناشی از آن، بر عهده خودشان خواهد بود.

خجالت آورترین قسمت ماجرا انجام این دست حرکات دلقک وار توسط زنان پا به سن گذاشته یا محجبه ایست که با توجه به ظاهری که برای خویش، ساخته اند، انتظار بیشتری از ایشان، می رود. حجاب صرفا پوشش ظاهری نیست، بلکه زبان بدن و زبان گفتاری را نیز، در بر می گیرد. اگر پوشش برتر خود را تعدیل داده و صاحب شغلی، می شدند، بهتر نبود تا اینکه از شدت بیکاری، شغل دلقکی را برگزینند؟

  • ۱۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۳۷
  • بنده خدا

نژادپرستی از نوع ایرانی

شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۵۸ ق.ظ

عصر پریروز ، داخل قطار خط متروی صادقیه، کنار در ایستاده و منتظر رسیدن به مقصد، بودم. غرق در افکار خود، بودم که صدای زمختی توجهم را به خود، جلب کرد: ' غیبت نباشه ها! دیدید؟ خارجی بودند. چه صورت سردی داشتند! اصولا ما ایرانیها صورتمان انرژی دارد، ولی خارجیها بی روح و سردند. غیبت نباشه ها! ' صاحب صدا زنی بود شیکپوش و گر چه از زیبائی طبیعی، بهره ای نداشت، ولی مگر این روزها، آدم زشت هم، یافت می شود؟

همه نگاهشان به سمت زن، برگشته و برخی شروع کردند به سر تکان دادن - دسته ای به نشانه تایید و دسته ای با حالت فردی که به دلیل رو در بایستی، نمی دانند چه جوابی دهند. دسته ای نیز، با چهره ای پر از تعجب، به وی خیره شدند.

در ایرانی که اکثریت خود را دیندار پنداشته و معرفی می کنند، این گونه افکار ' نژادپرستانه ' از کجا، ناشی می شوند؟ پس، جای کنترل زبان، پرهیز از گناهان کبیره غیبت، تمسخر اقوام و اشخاص و خودبرترپنداری، کجای رفتار ایرانیهای مسلمان، جای دارد؟ آیا می دانید میزان کنترل زبان در خارجیهای غیرمسلمان، نسبت به ایرانیهای مسلمان، بالاتر است؟

  • ۱۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۷:۵۸
  • بنده خدا