باغ عدن

پیام های کوتاه

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۱۷ آبان ۹۷ ، ۰۹:۴۱
  • بنده خدا

ویدئوی زیر در ۲۰ فوریه ۲۰۱۸ میلادی، گرفته شده و راجع به درگیری بین یک زن دستفروش افغان است که بیش از دو سالی که از مترو‌، استفاده می کنم، شاهد دستفروشیهای وی به همراه کودک خردسالش، بوده ام. پیشتر از این نیز، نزاعهائی توسط دستفروش مذکور، در مترو، ایجاد شده بود؛ چه با سایر اعضای باند ' دستفروشان، متکدیان و مزاحمین نوامیس مترو ' و چه با مسافران محترم؛ اما بدون توجه به وضعیت سراسر رعب و وحشتی که اعضای این باند مخوف برای شهروندان مسافر، به وجود می آورند، حتی پس از درگیریهای شدید،  همچنان، به فعالیت پر از تخلف و قانون شکنی خود، در مترو و بین مسافران، ادامه می دهند‌ و لحظه به لحظه، این مسافران گرامی هستند که جان، مال و حیثیتشان قربانی نیازمندی یا خباثت دستفروشان و متکدیان و فدای حرص و آز ' شهرداری تهران '، ' شرکت بهره برداری مترو ' و ' نیروی انتظامی '، می گردد.

علیرغم بیش از دو سال، ایجاد مزاحمت و هراس در مترو، توسط اعضای ' باند دستفروشان، متکدیان و مزاحمین نوامیس مترو ' که به شکل تعقیب تا درب منزل، اقدام به تعرض در آسانسورها، وانمودسازی و شایعه سازی در مترو مبنی بر دستفروش بودن من تا به این شکل، مرا مورد اهانت، قرار داده یا با فرستادن کارمندان مترو یا پلیس مترو، به بازرسی مکرر کیف من، بپردازند، تلاش برای ایجاد رابطه دوستانه و سعی در اغفال و جذب من در برقراری رابطه نامشروع با آنها و نیز، با کارمندان مترو و ...، دیده می شد، هنوز، اعضای این شبکه بزرگ فساد و اخلالگر نظام اقتصادی کشور که فسادشان تمامی حوزه ها را دربرمی گیرد، در مترو، حضور دارند و گرچه مزاحمتهایشان به کمک نیروهای امنیتی خارج از مترو، تا حدودی رفع شد؛ اما گاه و بیگاه، مزاحمتهایشان به چشم می خورد.

در این فیلم، زن دستفروش که به همراه کودک خردسالش، به فروش دستمال کاغذی، می پرداخت، بدون توجه به اعتراضات زن مسافر که اعصابش از درخواستهای مکرر وی، مبنی بر خرید دستمال کاغذی، بر هم، ریخته بود، به درخواستش، ادامه می دهد و زن مسافر نیز، با ناراحتی، دست او را که طبق عادت، به بدن مسافران می مالد، کنار می زند که با پاسخ تند و مهاجمانه زن دستفروش، مواجه می گردد.

این طرز رفتارهای وحشیانه زن دستفروش سابقه داشته و خود شاهد حمله با دست او، به دیگران، بوده ام؛ اما می بینید که در فیلم، سایر مسافران زن که از مزاحمتهای اعضای این باند خلافکار ، بی خبر هستند یا خود را به بی خبری، زده اند به طرفداری از زن دستفروش، برخاسته اند. از طرفی نیز، کارمندان مترو و پلیس آن را مشاهده می کنید که چطور وانمود می کنند علاقه شدیدی به برخورد با دستفروش دارند؛ اما ته دلشان این است که ای کاش این سه زن و یک دختر شاکی از شکایت، علیه همکار گرامیشان ( زن دستفروش )، انصراف دهد؛ چرا که وقتی پلیس پس از کلی مذاکره، از اتاق، خارج می شود، با تکان دادن سر، به علامت تاسف، به کارمند حراست مترو، می گوید: ' فکر نمی کنم رضایت بدهند. ' و چهره کارمندان هم، نگرانتر از قبل، می شود.

ضمنا، اگر توجه کنید، متوجه خواهید شد که کارمندان حراست مترو از میان افراد حاضر، در آن مکان، صرفاً، به من، تذکر می دهند که آن جا را ترک کنم و وقتی امتناع کردم، تهدیدم کرد که: ' عیب ندارد. پلیس می آورم و می گویم یک مورد مشکوک این جاست. ' علتش را هم، می توان حدس زد: شکایتی که در طی دو ماه گذشته، بابت مزاحمتها و آزار و اذیت دستفروشان و متکدیان مترو و عدم یاری پلیس مترو و کارمندان‌ حراست مترو در دستگیری ایشان، به ' بازرسی شهرداری تهران '، ارائه کرده بودم آنها را تا این حدّ، حساس کرده بود. می ترسیدند حضور بیشتر من در آن جا، مطالبی را افشاء سازد.

لینکهای دانلود در ذیل، آمده که جهت سهولت در آپلود، به اجبار، آنها را به چند بخش، تقسیم کرده ام:

لینک اول دانلود بخش اول فیلم

لینک دوم دانلود بخش دوم فیلم

لینک سوم دانلود بخش سوم فیلم

  • ۰۹ آبان ۹۷ ، ۰۷:۳۱
  • بنده خدا

' باند دستفروشان، متکدیان و مزاحمان نوامیس مترو ' که شرح حال مزاحمتها و آزار و اذیتهایشان در حق مسافران دختر، زن و مرد مترو، در مطالب پیشین، آمد و شکایتهای اینجانب به ' حراست مترو '، ' پلیس مترو '، ' بازرسی پلیس '، ' بازرسی شهرداری تهران ' و ' بازرسی مترو '، به نتیجه نرسید و سرانجام، با توسل به نیروهای امنیتی خارج از مترو، تا حدودی، از ادامه مزاحمت، در محیط مترو، انصراف دادند - صرفاً، از ترس مقابله بیشتر و در هم شکستن کیسه هائی که برای جمع آوری پولهای حاصل از فروش غیرقانونی اجناس و تکدیگری، در مترو، دوخته اند - مزاحمتهای خود را به محل زندگی اینجانب، کشانده بودند که آن هم، با تماس با فوریتهای پلیسی ۱۱۰ و ترسشان از شهادت شاهدان محلی، متوقف گردید.

سوال از مسئولین امر، این است که به چه دلیل، نوامیس و فرزندان محترم شهروندان باید قربانی پر کردن کیسه های گشاد ' شهرداری تهران '، ' شرکت بهره برداری مترو ' و ' سایر اعضای ' باند دستفروشان، متکدیان و مزاحمان نوامیس مترو ' شوند و جان، مال و حیثیتشان دستخوش آسیب از سوی این آزارگران سودجو، گردد؟ چرا دسته ای از زنان و دختران خیابانی، پسران و مردان بیکار و مستعد جرم و جنایت و مهاجران غیرقانونی باید توسط ' شهرداری تهران '، ' شرکت بهره برداری مترو ' و ' نیروی انتظامی '، گرد هم آمده و در شکل یک ' باند گسترده مجرم '، دست به هر گونه عمل ناقض قوانین و حقوق حقّه اشخاص، بزنند؟ اعضای این باند مجرم و همدستانشان که اکنون، باید در گوشه زندانها، آب خنک نوش جان فرموده و دولت نیز، برای نگهداریشان - جهت جلوگیری از  از انجام جرم و جنایت و مزاحمت برای دیگر شهروندان - از جیب خود، هزینه نماید از چه روست که تصور کرده تاوان نیاز یک مشت نیازمند خطرناک و مجرم و پولدوستی و حرص و آز ' شهرداری تهران '، ' شرکت بهره برداری مترو ' و ... باید از ناحیه ما شهروندان، پرداخت شود؟

لینکهای زیر مربوط به فیلمهائیست که در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی، از اعضای مزاحم و مجرم این باند مخوف، تهیه شده و حتی در شکایتی که به ' بازرسی شهرداری تهران ' ارائه شده بود، به استحضار ایشان نیز، رسیده بود. در این فیلمها، مشاهده می کنید که چگونه این دست زنان ولگردی که در قالب دستفروش و متکدی، گرد هم، آمده اند برای اینجانب - به عنوان دختری که روزانه، برای تردد، ناچار به استفاده از ' سیستم حمل و نقل مترو '، بوده و همواره، در معرض آزار و اذیت ایشان، قرار دارم، ناامنی ایجاد نموده و با نشان دادن من به یکدیگر، بلند بلند، می گویند: ' این دختر دستفروش است. به خدا دستفروش است. ' و این تنها، گوشه ای کوچک از مزاحمتهای ایشان، است که آبرو و حیثیت و حتی اموال اینجانب را نشانه رفته؛ چرا که با معرفی کردن من با این عنوان، نه تنها، به راحتی، می توانند انواع مزاحمتها و اهانتها را در حق من، روا دارند؛ بلکه به صورتی مداوم، جهت بازرسیهای مکرر از کیف من، پلیسهای زن مترو را به سراغ بنده، می فرستادند. البته پس از دو سال شکایت مداوم به سازمانها و ادارات مذکور و نتیجه نگرفتن، سرانجام، مزاحمتهایشان توسط نیروهای امنیتی خارج از مترو، برطرف شد که از ایشان، نهایت سپاس را دارم؛ اما کینه شان از شکایت پیگیرانه و مستمر من، هنوز، پابرجا مانده و گاه به گاه، این زخم کهنه شان سر باز کرده و به نوعی، دشمنیشان را با من، آشکار می سازند. لینک فیلمها در ذیل، آمده است:

لینک دانلود فیلم اول

لینک دانلود فیلم دوم

لینک دانلود فیلم سوم

لینک دانلود فیلم چهارم

توجه داشته باشید فیلمهای فوق ده ماه پس از تهیه آن، منتشر می گردند و در خویشتنداری‌، در عدم انتشار آنها، نهایت صبوری از جانب بنده، صورت گرفت؛ اما گویا این قصه سر دراز داشته و مزاحمتهای ایشان قصد تمامی ندارد. ضمناّ، تفکیک مسافران محترم حاضر در فیلم، از دستفروشان مزاحم، به راحتی، امکانپذیر بوده و به همین جهت نیز، نیازی در تار کردن چهره مسافران ندیدم. دستفروشان معمولاّ، اجناسی در دست یا به شکلی پهن شده، روی زمین به همراه، دارند و اکثراً، در کنار دیوار مترو، می ایستند. لطفاً، بقیه مسافران محترم را از ایشان، متمایز سازید.

  • ۰۳ آبان ۹۷ ، ۲۰:۴۷
  • بنده خدا