باغ عدن

پیام های کوتاه

زمانی که دلقکی با انجام حرکات مسخره، قصد خنداندن دیگران را دارد، با ایجاد تغییراتی در چهره، صورت واقعیش را پنهان داشته و با سیمای یک دلقک، ظاهر می شود و نه یک انسان عادی. به این ترتیب، حرکات مسخره ای که انجام می دهد، نه تنها موجب آزار اطرافیان، نشده، بلکه به دلیل ذهن از پیش آماده شان -  در صورتی که دارای شخصیتی جدی نباشند - برایشان، شادی و عقده گشائی به همراه خواهد داشت.

آزارهای زبانی یا همراه با ایما و اشاره ای که توسط اشخاص، در مکانهای عمومی، انجام می شوند نه تنها از نظر شرعی، مجازات الهی را در پی داشته، بلکه از نظر حقوقی نیز، قابل پیگیری می باشند، چرا که مخل نظم اجتماعند. بنابراین، بهتر است جهت جلوگیری از عواقب بعدی - چه عواقب الهی و چه مورد پیگرد قانونی قرار گرفتن - اشخاص قبل از اقدام به تمسخر، دست انداختن و عقده گشائی شخصی، با پوشیدن ماسک ویژه این شغل شریف، ذهن اطرافیان را آماده سازند. در غیر این صورت، مسئولیت عواقب ناشی از آن، بر عهده خودشان خواهد بود.

خجالت آورترین قسمت ماجرا انجام این دست حرکات دلقک وار توسط زنان پا به سن گذاشته یا محجبه ایست که با توجه به ظاهری که برای خویش، ساخته اند، انتظار بیشتری از ایشان، می رود. حجاب صرفا پوشش ظاهری نیست، بلکه زبان بدن و زبان گفتاری را نیز، در بر می گیرد. اگر پوشش برتر خود را تعدیل داده و صاحب شغلی، می شدند، بهتر نبود تا اینکه از شدت بیکاری، شغل دلقکی را برگزینند؟

  • ۹۶/۰۲/۱۶
  • بنده خدا
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.