باغ عدن

پیام های کوتاه

این زن که بدحجاب نبود!

سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱ ب.ظ

ایستگاه متروی امام خمینی (ره) کنار خودپردازی که معمولا بین ساعات 3 الی 3 و نیم بعد از ظهر، جهت تحویل کارتهای باقیمانده در دستگاه، از دسترس خارج می شود، ایستاده بودم تا شاید آن 10 دقیقه باقیمانده نیز، طی گشته و دستگاه مجددا، قابل استفاده شود. پلیسهای محترم مترو طبق معمول، شکاکیتشان آغاز و ایما و اشاره به یکدیگر را از سر گرفتند. این رفتارشان به گونه ایست که حتی اگر جرمی هم، مرتکب نشده باشی، توهم مجرم بودن پیدا می کنی. پلیسها به من پیش نویس ' موجود نباش! ' داده اند. گوئی که موجودیت من به تنهائی، جزء جرائم، است. با نگاههائی که تمام موجودیت مرا نشانه گرفته بود، به شکلی معنادار، براندازم می کردند که ناگهان، هوارهای زنی حواس آن دو را از سمت من، منحرف نموده و هر دو در جهت صدا، حمله ور شدند.

بانوئی حدودا 50 ساله و چادری بود که با ناراحتی و عصبانیت، رو به پلیس، فریاد می زد: ' دست یک مرد داخل ... یک زن نامحرم، چه کار می کند؟ این جا مگر لاشخورخانه است؟ پس، شماها دارید چه کار می کنید؟ کارش را کرد و تا شماها از راه برسید، فرار کرد. مگر چادر مرا نمی بیند؟ این چه کاریست؟ ' من نیز، از فرصت پیش آمده، بهره جسته و به نحوی که برای هر دو پلیس، قابل شنیدن باشد، گفتم: ' آن وقت می گویند: ' چادر سر کنید، کسی مزاحمتان نمی شود. ' این خانم که آرایش و سبک پوشش تحریک کننده ای ندارد! ' زن پیوسته، مشغول تخلیه تنش و عصبانیت ناشی از عمل مجرمانه مرد مزاحم، بود که یکی از پلیسها، امر فرمودند: ' ساکت باش. صدایت را پائین بیاور. من که این جا، نایستاده بودم که متوجه شده و دستگیرش کنم. ' زن که از بی تفاوتی و سهل انگاریهای پلیس، به ستوه آمده بود، با خشمی بیش از پیش، ادامه داد: ' نه. نمی توانم ساکت باشم. پس، شماها چه کاره هستید؟ ' مرد پلیس هم، به جای توجه به ناراحتی زن - آن هم، از نوع چادری - گفت: ' ساکت نمی شوی؟ باشد. برو داد بزن. ' سپس، راه خود را کشید و رفت.

عادلانه که قضاوت کنیم، عملی مجرمانه صورت گرفته و این وظیفه پلیس بود که با دستگیری مجرم و رساندن وی به سزای اعمال پلیدش، درس عبرتی بسازد برای سایرین. جالب است همان عباراتی که در پاسخ به شکایات افراد بدحجاب - در زمینه مزاحمت برای نوامیس - به کار می رود در پاسخ به شکایت شفاهی این زن حجاب برتری و ایضا سایر حجاب برتریها نیز، استفاده می گردد.

آیا زمان آن نرسیده که بانوان به جای چند لایه کردن حجاب ظاهری، از به تولد رساندن چنین جرثومه های فسادی، توبه نمایند؟ وقتی حجاب برتر نیز، یارای مقابله با دلهای مریض این جنس را ندارد، همان بهتر که ابدا نطفه شان بسته نشود. بانوان گرامی! اگر خیر و برکت دنیا و آخرت را بر راحتی و عشقهای زودگذر، ارجح می دانید، رحمهای خود را پاک نگاه دارید، تا خداوند پاک و منزه نیز، فرزندانی شایسته - همچون ' عیسی (ع) ' و سایر پیامبران ( علیهم السلام ) - به شما، ارزانی دارد.

  • ۹۶/۰۳/۰۲
  • بنده خدا
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.