باغ عدن

پیام های کوتاه

استفاده از وسائل نقلیه عمومی، همواره برای شخص من، فوائد زیادی داشته و خواهد داشت؛ چرا که فرصتیست برای آشنا شدن با افکار، مسائل درونی و فرهنگ اقشار مختلف جامعه. حدود چند ماه گذشته که به واسطه کار اداری، عجله بسیاری داشتم، با از راه رسیدن اولین اتوبوس به ایستگاه، بی معطلی سوار شدم. به محض پا گذاشتن به میانه صندلیها، زنی مانتوئی؛ اما بدون آرایش و با پوششی مشکی که روی یکی از صندلیها، نشسته بود با دیدن من، لب به ' نوچ نوچ '، باز نمود. من که از دست مزاحمتهای خیابانی پسران بی شعور، بی تربیت و در یک کلام ' اراذل و اوباش ' ایشان، حسابی کفری بوده و از طرفی نیز، این دست مواقع را مغتنم شمرده و به آموزش زنانی که مادرانشان صرفا به تعلیم ازدواج، شوهرداری و فرزندآوری به ایشان، اکتفاء کرده اند، می پردازم با لحنی آغشته با عصبانیت، گفتم: ' به جای نوچ نوچ کردن برای دختر باکره مردم، بروید پسرهای کثیفی که زائیده اید جمع کنید. ' جوابی نیامد.

آن روز، به  دلیل کار اداری، مدام مشغول رفت و آمد در مسیری یکسان، بودم که بار دیگر، داخل یکی از اتوبوسها، زن مذکور رامشاهده کردم که با دیدن من، اشاره ای به زن کنار دستی خود، کرد و گفت: ' به من می گوید: ' چرا پسر می زائی؟ '. ' دریافتم که در نظر ایشان، متولد کردن فرزند پسر با زایش ' اصل کثافت '، برابری نموده و طبیعیست که چنین باشد؛ اما خود ایشان که مرکز نگهداری و کانون زایش کثافات مذکور بوده، از همه گناهان، مبراست و اکنون، به واسطه پوشش ساده و تیره، خود را شایسته هر گونه اهانت به افراد همجنس خود، می داند. از کوزه، همان برون تراود که در اوست.

  • ۹۶/۰۳/۲۶
  • بنده خدا
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.