باغ عدن

پیام های کوتاه

در پی افشاء موارد متعدد کودک آزاری توسط کشیشان کاتولیک، ' پاپ فرانسیس '؛ رهبر کاتولیکهای جهان، ضمن عذرخواهی و ابراز همدردی با قربانیان آن، اعلام فرموده بودند: ' باید قبل از پذیرش افراد متقاضی برای یک زندگی مذهبی (کشیشی)، از بلوغ عاطفی آنها، اطمینان حاصل نمود؛ برای مثال، هرگز نباید افراد متقاضی ای را که از مراکز و موسسه های دیگر، رانده شده اند پذیرفت. باید اطلاعات روشن و همراه با جزئیات و دلایل رانده شدن آنها را بررسی کرد. وقتی کشیشی در سوء استفاده جنسی مشارکت داشته باشد، این به معنای حضور شیطان است که آثار ' مسیح (ع) ' را توسط شخصی که می بایست معرفی کننده ' مسیح (ع) ' باشد، تخریب می کند. '

بر اساس آمار منتشر شده، ' واتیکان ' در طول یک سال، 800 فقره شکایت در زمینه کودک آزاری توسط کشیشان کاتولیک، دریافت و طبق اعلام ' واتیکان ' که در سال 2014 میلادی، بنا به دادخواست ' کمیته ضدشکنجه سازمان ملل '، منتشر شد، در خلال سالهای 2004 تا 2013 میلادی، در مجموع، 900 کشیش با این اتهام، خلع لباس و از کلیسا، اخراج گشته و ممنوعیت کشیش شدن مجدد آنها، صادر شد.

ای کاش این نظارت بر پوشش و ظاهر افراد، در ایران اسلامی ای که آقایان و بانوان با گزینش یک زندگی مذهبی، حصاری در اطراف خویش، حائل کرده و از نفوذ هر گونه آلودگی از آن سوی مرزها، ممانعت می کنند و تمایل شدیدی به استفاده از نمادهای مذهبی - از جمله، محاسن و حجاب برتر - دارند صورت می گرفت تا شاهد به سخره گرفتن و تخریب آثار پیامبران و ائمه - علیهماالسلام - به دست موجوداتی که خود را دنباله روی آنها معرفی می کنند - حال آنکه در عمل، تابع شیطان هستند - نباشیم! مسئله تضاد نوع پوشش و ظاهر اشخاص با شیوه واقعی زندگی آنها، مشکلیست که به اشاعه ریاکاری و فساد پنهان میان آنها، دامن زده و اجازه می دهد به راحتی، گرگی در لباس میش، ظاهر شده و بر هم زننده نظم مورد نظر ادیان، در استفاده از حجاب - که شناخته شدن پاک از ناپاک و مورد مزاحمت واقع نشدن بانوان، است - نیز، خواهد بود.

در ایران - علیرغم ادعای پاکی - شیوه تربیتی دختران و پسران به گونه ایست که هنگام ازدواج، مسئله ای که برای ایشان، از درجه آخر اهمیت، برخوردار می باشد پاکی دو طرف است؛ بدین معنا که حاضرند ازدواج در نزد خداوند حرام انسان پاک و انسان ناپاک صورت پذیرد ( به آیه 3 سوره ' نور '، مراجعه شود. )؛ اما دختران و پسرانشان از شیوه تجرد پاک، دوری گزینند. دلیل گسترش سریع و روزافزون نطفه های ناپاک نیز، همین بوده است. گویا بر خلاف عدم تمایلی که به گسترش فساد از خود، نشان می دهند، گسترش و تکثیر نسل و حفظ بقاء نزد ایشان، اهمیت بالاتری دارد.

  • ۹۶/۰۵/۲۷
  • بنده خدا
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.