باغ عدن

پیام های کوتاه

' رابرت ادوارد لی ' که به عنوان فرمانده اصلی نیروهای جنوب در آمریکا و در قرن 19 میلادی، شناخته می شد بر اساس تجزیه و تحلیلهای انجام شده، نگرشی متمایل به برده داری، داشته است. اشخاص مذهبی زمان ' رابرت لی ' بر این اعتقاد بوده اند که: ' برده داری وجود دارد؛ چرا که خداوند چنین خواسته و زمانی پایان خواهد یافت که پروردگار امر نماید. ' به علاوه اینکه نیروهای جنوب  از حامیان نظام برده داری، به شمار می آمدند.

اتفاقی که چند روز گذشته، در پی برداشته شدن مجسمه ' ژنرال رابرت لی '، در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیای آمریکا، رخ داد و طی آن، نژادپرستان راستگرا به ایجاد خشونت و سر دادن شعارها و ابراز حرکات برتری طلبانه نسبت به نژاد سیاه، پرداختند از جهاتی، بی شباهت به برخی حرکات تبعیض جنسیتی که گاه به گاه، در ایران و به بهانه حراست از دین، توسط عده ای که در هراس از میان رفتن حلاوت سالها برتری جوئی بر جنس زن، به سر برده و پشت آن، چیزی به جز، هوسرانی مشاهده نمی گردد، صورت می گیرد، نیست. موافقان تبعیض جنسیتی نیز، آن را خواسته و امری الهی معرفی و برابری دو جنس را مخالف دین خود، می دانند؛ حال آنکه به شخصه، هیچ تلاشی در نیل به پاکی واقعی و دیانت خویش، انجام نمی دهند. آلودگی و گناه  بودن اعمال مربوط به هر دو جنس، بوده و هیچ یک از پرهیز و تقوا، مستثنی نگشته اند. به طور نمونه، مشاهده مسابقه فوتبال - چه در ورزشگاه و چه به شکلی مجازی و از طریق رسانه ها - عملی لهو و لعب بوده و مسلمانان از انجام هر گونه لهو و لعبی، منع گشته اند. در نتیجه، پرهیز از آن، مختص جنسی خاص، نبوده که بحث و نزاعها صرفا، بر سر ورود بانوان به ورزشگاهها، ایجاد شود؛ بلکه مردان نیز، باید از آن، منع شوند و چنین است درباره موسیقی که شرط حرام بودن آن مطربانه و فسادآمیز بودنش است که با حصول شرایط فوق، ممنوعیت آن شامل مردان نیز، خواهد شد. رعایت نکردن حد شرعی ریش برای پلیسهای مرد و الزام چادر در مورد پلیسهای زن را نیز، می توان به این موارد، افزود.

اگر درد واقعی این گروه ممانعت از آلودگیست، پیش از حصول گسترش و همه گیری آن در جامعه زنان، دست به کار شده و مبارزه را از جنس در حال حاضر بیمار خود، آغاز نمایند که بدان، مبتلایند؛ هر چند، همسران ایشان نیز، در اثر مشایعت با این دست شوهران آلوده، از این ناپاکیها، بی نصیب نمانده اند. اینکه از چه روی، آلودگیهای فعلی را منکر گشته و شروع آن را مصادف با حضور بانوان در این عرصه ها، می دانند یک پاسخ دارد: تبعیض.

البته ریشه علاقه ایشان به وجود چنین تبعیضاتی را می توان در آن چه که در مطلب ' وقتی داشتن محاسن و پوشش برتر ملاک کسب حاکمیت جهانیست! '، آمده است مشاهده نمود.

  • ۹۶/۰۵/۲۷
  • بنده خدا
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.