باغ عدن

پیام های کوتاه

حدود یک ماه و نیم گذشته، هنگام عبور از پیاده روی یکی از خیابانهای تهران، با گربه نوبالغی، روبرو شدم که یکی از پاهایش، بر اثر حادثه ای نامعلوم - آسیب دیده؛ به نحوی که پایش سرتاسر خون آلود و پوست آن تا حد عمیقی، سائیده شده بود. مشاهده آن وضعیت و عابرانی که بی تفاوت، از کنار گربه بینوا، عبور می کردند به قدری، هراس انگیز و دردآور بود که با تحریک قوه تخیلم، زخم روی پای گربه، عمیقتر از آن چه که بود، به نظر می رسید و برای مدت چند دقیقه، استخوانهای پایش را به چشم می دیدم.

ابتداء، به ذهنم رسید گربه را جهت درمان، به دامپزشکی، برسانم؛ اما در آن حوالی، دامپزشکی وجود نداشت. از طریق تماس تلفنی با 118، به شماره تماس یک دامپزشک، دسترسی پیدا کردم؛ اما بدبختانه، دکتر دامپزشک از آمدن بالای سر حیوان بیمار، خودداری و اعلام نمود اگر خیلی مایل به درمانش، هستم، باید زحمت رساندنش را هم، شخصا متقبل شوم. از آنجائی که گربه خیابانی و آلوده بود و شخص مناسبی هم، حضور نداشت که این لطف را متحمل شود، با 110، تماس گرفتم که فرمودند: ' با 139 شهرداری، تماس بگیر. ' در ادامه شنیدن پاسخ منفی از این قسمت و حواله بنده به شهرداری منطقه مربوطه و تماس با بخش ' حیوانات و محیط زیست '، این طور پاسخ شنیدم که: ' این جا مربوط به امحاء حیوانات موذیست. اگر حیوانی بیمار یا مرده باشد، خود شهرداری عملیات پاکسازی یا معدومسازی را انجام می دهد؛ در غیر این صورت، به این بخش، مربوط نمی شود. ' با اصرار من مبنی بر اینکه حداقل، یکی از پرسنل شهرداری را بفرستند که در رساندن گربه به دامپزشکی، کمکم کند - صرفا، برای از سر باز کردن اینجانب - فرمودند: ' نشانی را بدهید. ما خودمان پیگیری می کنیم. ' البته آن لحظه، فکر نمی کردم از سر، باز کردن باشد و با خیال راحت، وسیله نقلیه ای گرفته و آن جا را ترک نمودم.

اما زمان برگشت به منزل، بود که مجددا با گربه مذکور، روبرو و متوجه شدم آن ' پیگیری می کنیم. ' از همان دست ' پیگیری می کنیم. 'ها بوده است. با نگرانی، نزدیک شدم تا از وضعیت سلامتیش، مطمئن شوم که با دیدن جست و خیزها و دویدنهای چابک وی و مشاهده زخمی که صرفا، یک سائیدگی سطحی منجر به خونریزی، بود، خیالم راحت شد که قضیه آن قدرها هم، جدی نبوده است.

جدا از اینکه چرا در ایران، تدبیری جهت حمایت و نگهداری از حیوانات خیابانی و صدمه دیده، اندیشیده نشده، وقتی قاتل ' بنیتا ' مدعی شد با پلیس، تماس و وضعیت ' بنیتا ' را گزارش و آنها نیز، قول پیگیری داده بودند، بی درنگ، یاد قول کارمند شهرداری مبنی بر پیگیری وضع گربه مصدوم و در عمل، بی توجهی آنها به موضوع، افتادم. هر چند، از چند و چون واقعی تماس قاتل، اطلاعی نداشته و یافتن و عنوان حقیقت، بر عهده اهل کار، می باشد.

  • ۹۶/۰۵/۲۹
  • بنده خدا
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.