باغ عدن

پیام های کوتاه

تعجب می کنم از مردانی که در عوض جستجو و تعمق در کتب آسمانی و یافتن احکام و دستورات مربوط به جنس خویش، همواره سر در امورات و احکام بانوان، داشته؛ گوئی وظیفه الهی ایشان در دین، گوشزد نمودن وظائف بانوان به آنها، تعیین گشته است. اگر حجاب بر جنس زن، واجب الهیست، از جهت حفظ پاکدامنیش، بوده تا بدین طریق - طبق فرمایشات ' قرآن کریم ' - مورد آزارها و مزاحمتهای افراد مریضدل، قرار نگیرد. مقصود اصلی پروردگار از توصیه بانوان به رعایت حجاب، کمک به زن، در پاکدامنی و بیدارگریش است تا همچون جانوران ماده، خویشتن را ماشین زاد و ولد ندانسته و پیش از هر چیزی، نگران پاکی وجودی خود باشد. در نتیجه، رعایت یا عدم رعایت آن امریست میان جنس زن و آفریدگارش؛ ولی رفتارهای جنس مرد در این باره، به نحوی بوده که نزدیک است خود را در مقام خدائی، قرار دهد.

زنی که با بهره جستن از حجاب برتر - بدون در نظر گرفتن ناخشنودی پروردگار از پیمان زناشوئیش با مردی زناکار، چشم چران، حرامخوار و ... - صرفا، رضایت همسر خویش را دنبال می کند پاداشهایش را به شکلهای گوناگون؛ نفقه، مهریه و ...، دریافت داشته؛ اما دختری که با دوری جستن از ازدواج با مردان آلوده، در جستجوی خرسندی معبودش، است دریافت کننده پاداشی از سوی جنس مرد، نبوده و نیست که مردان در اعمال سلیقه خویش در نوع پوشش وی، خود را محق متصور می شوند. ای مرد! اگر درد وجدان آزارت می دهد که نه توان جهاد با نفست را داری و نه یارای مبارزه و خاموش کردن آتش شهوت همجنسانت را، پس، سعی نکن با اجبار زنان در پوشش مورد نظر خویش و دیدنشان در پوشش برتر، از آنها، آئینه ای ساخته و از این راه، کمی از بار گناهانت، کاسته و خود را دیندار تصور کنی؛ که گناه چشم چرانی و زنای تو - علیرغم پوشش همسرت - به قوت خود، باقیست و بر گردنت، بوده و همسرت نیز؛ با پیمان زناشوئی و همنشینی با تو - با وجود مفتخر شدن به پوشش برتر - زناکاری بیش نبوده و نخواهد بود.

و ای زن! اگر گمان می داری با انتخاب حجاب برتر و ازدواج با مردی که وانمود می کند انتظارش از تو، پاکدامنیست، راه بهشت بر تو، هموار گشته، از خودت و او، بپرس: ' اگر پاکدامنی من دغدغه توست، از چه روی، حاضر به پشتیبانیم، نیستی؛ مگر آنکه عفتم را به تو فروخته و با زناکاری چون تو، همبستر شده و زناکاری چون تو، بپرورم؟ '

ای مرد! اطمینان داشته باش اگر قرار بود مطابق خواست و معیارهای خدای خودخوانده ای چون تو - و نه آن چه که خدا خواستارش است - به گزینش حجاب، بپردازم، ابتداء به ساکن - همچون همسرت، پیوند زناشوئی با آلوده ای چون تو را محکم کرده و از مزایایش - نفقه، مهریه، بارکشی رایگان و ... - منتفع می گشتم و اگر خود را از مزایای آن، محروم ساخته ام، انتخاب نوع حجابم نیز، میان من و خدایم، است که ولی و سرپرست مومنان است و قطعا حجابم چادر مشکی نخواهد بود که با وجود پوشیدن آن توسط هر زن زناکار و زناپروری، لکه ننگی خواهد بود بر پیشانی دختران پاکدامن. پس، مدام تکرار نکن: ' هر دختری چادر ندارد بی حیاست. ' که واژه ' حیاء ' پاکتر و مقدستر از آنست که در دهانهای آلوده تو و همسرت، جائی داشته باشد.

  • ۹۶/۰۵/۲۹
  • بنده خدا
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.