باغ عدن

پیام های کوتاه


اینها کلمات صادر شده از دهان موجودی مذکر و هوادار دوآتشه حجاب اجباری بانوان است که بیانگر بسیاری از مسائل و حقایق پشت پرده مزاحمتهای خیابانیست: ' زنها باید بی حجابی کنند و چوب بی حجابیشان را هم، بخورند تا قدرش را بدانند؛ وگرنه با حرف و روشنگری، چیزی حل نمی شود که هیچ؛ بلکه چیزی هم، طلبکار می شوند. ' مدتیست ذهنم درگیر منشاء و عوامل اصلی مزاحمتهای خیابانی بوده و بلافاصله، بعد از هر برخورد با موارد این چنینی، به تجزیه و تحلیل ماجرا، پرداخته و اینکه آن اتفاق از جانب چه کسی و با چه تیپ عقیدتی و فکری، بوده است. آن چه که می توان به عنوان دستآورد این پژوهش انفرادی، عنوان کرد این است که اکثرا، اشخاصی که به خود، اجازه تعدی و تعرض را به ساحت دختران و زنان غیرچادری، می دهند اشخاصی با دیدگاهی تندرو، در باب رعایت حجاب، هستند. این دست اشخاص تندرو هر قدر هم، با پوشیدن لباسهای چسبان و خود را به لحاظ ظاهری، در گروه پسران و مردان روشنفکر ایرانی، درآوردن، به تغییر چهره، بپردازند؛ بوئی از وجود و نگاهشان، ساطع می گردد که تشخیصشان را ساده و بدون نیاز به کمترین تلاش، می سازد. گوئی دسته ای - چه مونث و چه مذکر - آموزش دیده اند تا با ایجاد دردسر و آزار و اذیت برای دختران و زنان به قول ایشان بدحجاب و با دیدگاهی مخالف، به نوعی، به تنبیهشان، پرداخته و بدون آنکه رد پائی از خود، بر جای بگذارند، نه تنها، از چنگال بی آبروئی و رسوا شدن نقشه هایشان، رهائی یافته؛ بلکه به نحوی، نوعی حس بدبینی را نسبت به پسران و مردان روشنفکر در بانوان ایرانی، ایجاد نمایند؛ اما این جایش را دیگر، نخوانده اند که با حس ششم پیشرفته افراد، می خواهند چه کنند؟ آیا توان فریب آن عده را نیز، دارند؟
  • ۹۶/۰۷/۰۹
  • بنده خدا
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.