باغ عدن

پیام های کوتاه

نمی دانم چه حکمتیست که هر کس وارد سیستم دولتی گشته و به اصطلاح، خود را ' کارمند دولت ' می بیند چنان از حس خودشیفتگی، سرشار می شود که خود را یک سر و گردن از موجودات عادی جامعه، فراتر دیده و ضرورتی به رعایت قوانین مملکتی و حقوق خصوصی افراد، احساس نمی کند. به طور نمونه، من نوعی که اجازه درخواست کارت ملی، اسناد مربوط به املاک اشخاص و ... یا کپی آنها را به خود، نداده و در صورت هوس به در اختیار داشتنشان به هر دلیلی - جهت سوء استفاده یا تکمیل کلکسیون شخصی - با من من و احتیاط یا با توسل به ترفندهای ظریف و پیچیده، این کار را به انجام خواهم رساند زمانی که سر و کارم با ادارات مختلف اسناد، نقشه برداری و امثالهم، می افتد، به راحتی و گوئی اسناد شخصی و هویتی بنده جزء مایملک ایشان، می باشد، تقاضای نگاه داشتن رونوشتی از آن را به بهانه های اداری، نموده و وقتی به نحوی، دستشان رو می شود، عمل خود یا همکارانش را انکار کرده و در صورت پذیرش اشتباه یا شروع به جرم همکارشان هم، می فرمایند: ' ما هر دو - سه سال یک بار، مدارک خود را امحاء می کنیم. چند وقت پیش نیز، امحاء داشتیم. '

آیا در حالت عادی، شخصی مجاز است بی هیچ دلیل مشخصی، به فردی دیگر، اتهام کلاهبرداری یا جعل سند وارد نماید و در صورت ارتکاب، قسر در برود؟ ولی این عمل در سازمان و ادارات ثبت اسناد، امری طبیعیست و کارمند مجرم بدون ترس، اتهام خود را مطرح کرده و پس از پی بردن به بی گناهی ارباب رجوع، خیلی عادی با مسئله، برخورد می نماید که مطمئنم اگر این خود کارمند مربوطه بود که مورد اتهام قرار گرفته بود، به این سادگیها، گذشت نمی کرد.

دیروز، در پی زیارت یکی از امامزاده های تهران، برای دومین بار، شاهد اهانتهای خادم مرد آن مکان متبرک بودم که - به عمد یا اشتباه، نمی دانم - پا روی یکی از وسائل یکی از  زائران ، گذاشت. بعد، بدون ذره ای احساس شرمزدگی، گفت: ' عیب ندارد. دستمال بکشی، تمیز می شود. ' زائر که ناراحت شده بود در جواب، گفت: ' تو لگد کردی. آن وقت، من تمیز کنم؟ '. خادم با لحنی ناخوشایندتر از قبل، پاسخ داد: ' آره. ' زائر ناراحت تر از پیش، لعنتی نثار خادم نمود و او نیز، متقابلا گفت: ' لعنت به قیافه ات! '. زائر که دیگر، حوصله بحث و مرافعه نداشت سکوت کرد و بحثی که می رفت تا به دعوائی بزرگ، تبدیل شود خوابید.

اگر بنده روزی، با شگردهای آموزش دیده، رونوشت اسناد و مدارک شما را در اختیار گرفته یا خسارتی به اموال عزیزتان، وارد کنم، چه رفتاری با من، خواهید داشت؟ نحوه برخورد پلیس در مواجهه با من مجرم، چگونه خواهد بود؟ همان برخورد نیز، باید با کارمند خاطی، صورت پذیرد؛ بدون کوچکترین تبعیضی؛ اما آن چه که در ادارات و مکانهای وابسته به دولت، شاهدیم جانبداری مسئولین انتظامی از متخلفان مرکز مربوطه، است و همین مسئله نیز، باعث تکرار پی در پی رفتار مجرمانه از سوی ایشان، خواهد شد که بسی جای تاسف دارد؛ چه برای دولت اسلامی و چه برای ضابطین قضائی اسلامی!

  • ۹۶/۰۷/۲۱
  • بنده خدا
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.