باغ عدن

پیام های کوتاه

ماهیت اصلی سخنان ' دونالد ترامپ ' چه بود؟

سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۳ ق.ظ

چرا ' ترامپ ' در خلال حملات به بانکها، مساجد و ... و تلاش جنبشی با هدفی مشخص، سخنانی بر زبان می راند که حس وطن پرستی ایرانیان خشمگین را تحریک نماید؛ ' خلیج عربی ' و سپس، تصحیح متظاهرانه آن را شاهد هستیم در متون منتشر شده در سایتها و ...؟ آیا می خواهند بگویند به کارگیری واژه ' خلیج عربی ' توسط ' ترامپ '، اشتباه و لغزش بوده است و نه از روی تعمد؟ متعاقب آن، تهدیدهائی از جانب آمریکا، اسرائیل، عربستان و ...، به حمله نظامی به ایران و نگرانی آنها و حتی کشورهای اروپائی از برنامه موشکی ایران، شنیده می شود. برآیند تمامی این سخنها و عملکردها چیزی نخواهد بود جز تحریک حس وطندوستی و نیز، ایجاد هراس از حملات نظامی و سرانجام، اتحاد هر چه بیشتر مردم.

گمان نمی کنم آمریکا بر خلاف آن چه که ادعا می کند، از بر هم خوردن نظم کنونی ایران، سودی به دست آورد. سخنرانی ایشان بیش از هر چیزی، تهدیدی بود علیه مردم ایران که به نوعی، با زبان دیپلماتیک مخصوص سیاستمداران آمریکائی که در ظاهر، خود را دشمن می نمایند، آنها را از بر هم زدن نظم فعلی، بازدارد.

  • ۹۶/۰۷/۲۵
  • بنده خدا
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.