باغ عدن

پیام های کوتاه

همواره، از حیوانات باغ وحش ایران، می شنویم: ' وقتی چشممان به زنی عریان، می افتد، احساس می کنیم در عوض انسان، با یک حیوان، روبرو بوده و تحریک به انجام برخوردهای حیوانی با وی، می شویم. ' حال، مقصود ایشان از عریان، لختی به معنای کامل کلمه، نیست؛ بلکه ظاهر شدن چند تار مو یا قسمتی از گردن است که به فرموده ' قرآن کریم '، خداوند پوشیدن را برای مصون ماندن بانوان از بیماردلان، توصیه کرده؛ مگر آن قسمت که ناگزیر، آشکار می گردد ( مانند همین مورد که دیده شدنش از آنجائی که از روی جلب توجه، نبوده و صرفا، جهت کاهش فشار لباس بر بدن و راحت تر نفس کشیدن پوست و مو و آزاد شدن بهتر جریان خون در رگها و عروق، است، مشکلی ندارد ). مشاهده می کنید حیوانیت در باغ وحش مذکور، از چنان درجه بالائی، برخوردار است که یک تار مو یا گوشه ای از گردن جمعیت اناث، به راحتی، حیوانیت خفته در ایشان را بیدار می کند.

پس، آن همه ادعا در باب داشتن ایمان بالا و خویشتنداری ایرانیها که به سخن ایشان، جماعت بیگانه از آن، بی بهره اند، کجاست؟ این چه ایمانیست که با دیدن تکه ای از بدن زن که ناگزیر و نه با هدف و انگیزه خودنمائی، آشکار گشته به باد می رود؟ به استناد کدام آیه از کتاب آسمانی خود، خویشتن را مجاز می دانند به محض مشاهده دختر یا زنی با پوششی متفاوت با سلیقه ایشان، او را به چشم زناکار، نگریسته و دهان به هر ناروائی - تهمت، دشنام و ... -، بگشایند؟ با کمترین توجهی، می توان دریافت اشخاصی با چنین دیدگاهی، در تمامی تعاملات اجتماعی خود و نه فقط، در برخورد با زنان، در حال به رخ کشیدن دائمی مردانگی خویشند. مقصود از مردانگی، جوانمردی و مروت نیست؛ که اگر بود، کار بدین جا - آزار دادن زنان -، کشیده نمی شد؛ بلکه منظور خرناس کشیدن هنگام حرف زدن برای نشان دادن قدرت جنسی و جسمی، بالیدن به عضلات و حجم بدنی، به زبان آوردن کلمات مرتبط با آلت تناسلیشان برای بیان قدرت یا آزادگی خویشتن، دهان باز کردن به متلک یا پیشنهاد حتی به دروغ دوستی با جنس مخالف و ... می باشد.

در کل، مردانی حین دیدن زنی با پوششی غیر از چادر و آن چه سلیقه ایشان است، او را حیوانی می بینند که صرفا، جهت رفع امیال نفسانی ایشان، آفریده شده که پیشتر، وجود خویشتن را تا سطح یک حیوان، تنزل داده باشند. آیا خداوند بر زنان، مقرر داشت تا حجاب را به شیوه دلخواه دیگران، رعایت نمایند و اگر غیر آن، باشد، دیگران مجوز بیان هر گونه ناسزائی بدیشان را پیدا می کنند؟ دیروز عصر، هنگام بازگشت به خانه، در حالیکه کنار خیابان ایستاده بودم، دو مرد پیاده پس از خروج از مترو، از کنارم عبور می کردند که یکی از آن دو، با اشاره به من، رو به دیگری، گفت: ' بازدید رایگان است. ' من هم، کم نگذاشته و پاسخ دادم: ' بدبخت! خودت که صبح تا شب، رایگانی. مگر این لباس و این رفتار همانیست که دین به مردان و پسران، توصیه کرده است؟ '. به عقب، برگشت و نگاهی به ساختمانهای اطراف پشت سر من کرد و بعد، به همراه دوستش، به راه خود ادامه داد.

حال، پاسخ به این سوال که چرا رفتار ' ترامپ ' با ایران، به قول عده ای، بی شباهت به رفتار مدیر یک باغ وحش، نیست، با شما.

  • ۹۶/۰۷/۲۵
  • بنده خدا
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.